tisdag 2 december 2008

Internetproblem och felaktiga fakturor

Vårt internet slutade fungera före helgen och än har det inte hänt något med vår felanmälan. Blev tvungen att aktivera det mobila bredbandet igen så vi kunde betala räkningarna. Dessutom har inte telefonidosan vi beställde för över tre veckor sedan dykt upp trots att det bara skulle ta några dagar så det börjar kännas lite frustrerande. Skulle vara skönt att få luta sig tillbaka och bara njuta men icke, alltid ska det vara något man måste ta itu med utöver själva inflyttningen.

För några veckor sedan fick vi en faktura från rörfirman som levererat till vårt hus. Eftersom vi haft problem med eftersändningen kom den fram efter att den skulle ha betalas. Vi var lite tveksamma till om den skulle till oss men dumma som vi var betalade vi den i alla fall. Det visade sig att den skulle betalas av snickarna som jobbat på vårt hus och att den blivit skickad till oss av misstag. Inga problem tänkte vi inledningsvis, det är väl bara för firman att göra en återbetalning och debitera rätt person? Så sa chefen där också när vi pratade med honom för två veckor sedan. Efter att ha pratat med honom ytterligare två gånger har det fortfarande inte hänt nåt. Hur svårt kan det vara? Inser givetvis att det var klantigt av oss att betala en faktura vi var osäker på men eftersom vi tidigare fått fakturor av dom som skulle till oss var det inte helt solklart. Usch vad jag är less på att ringa och klaga...

1 kommentar:

  1. Fakturor är alltid trist men ännu tristare när man betalt och de inte betalar tillbaka.
    /Vimsingen

    SvaraRadera