tisdag 9 december 2008

När det väl händer så...

blir det fyra inlägg på en och samma dag!!! Vi är hemskt dåliga på att uppdatera nu och vet inte riktigt vad som ska hända med bloggen nu när vi är inflyttade. I fortsättningen blir det nog mer sporadiskt med inlägg men vi ska försöka hålla den vid liv ett litet tag till i alla fall.

Den där felaktiga fakturan från rörfirman blev en riktigt lång historia som ÄNTLIGEN är avklarad, 4 veckor senare. Vi har ringt och pratat med dom personligen flera gånger och dessutom lämnat telefonmeddelanden utan att de har brytt sig om att ringa upp. Man har ju lärt sig genom åren att man som kund bara förlorar på att bli arg sådan här gånger (även om det är berättigat) men idag kunde jag inte hålla mig. När jag ringde upp idag visade det sig att han jag haft huvuddelen av kontakten med och som lovat att ta tag i saken slutat!!! Att han skulle sluta borde han både ha vetat om och kunnat berätta för mig under något av de samtal vi haft.

Den kvinna som nu fick ta tag i saken var först inte särskilt tillmötesgående utan tyckte att vi skulle be snickarfirman, de som eg skulle haft fakturan, betala ut beloppet. Och det på en faktura de inte ens visste att de skulle ha? Jag och den (förre) chefen på rörfirman hade kommit överens att de skulle göra en kreditering och sätta in beloppet på vårt konto och därefter fakturera rätt person.

Eftersom han hade lovat det "måste" hon ju hjälpa mig även om det var fel väg att gå fick jag som svar. Jag anser nog att det inte riktigt är rätt väg att gå att skicka ut en faktura till fel person heller, det är inte första gången de levererar tjänster till en smålandsvilla så de borde rimligtvis veta hur det fungerar.

Nåja, beloppet är insatt på vårt konto nu så då är saken utagerad för vår del men är dom inte mer brydd än så här om att lösa ett problem lär dom inte få oss som kunder igen. Serviceminded? Not!

1 kommentar: