torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt 2009!

Redan 2009 -herregud! 2008 blev ett händelserikt år som bara rusade förbi. Vi sitter och filar lite på en sammanfattning av vårt byggprojekt, den kommer snart med både hyllningar och kanske någon sågning

Vem i hela friden har tid att sitta och blogga kl 01:00 nyårsnatten tänker ni kanske? Jag tillhör de lyckligt lottade som tillbringar nyårsnatten i landstingets tjänst. Klart man ska vara glad att man har ett jobb att gå till men nog hade jag kunnat tänka mig trevligare sätt att fira in det nya året. Fast i och för sig har jag haft turen att slippa just det här passet under de snart 12 år jag jobbat här så det är kanske dumt att klaga ;-)

Vi hann i alla fall med den traditionsfyllda nyårsmiddagen innan jag lämnade sällskapet strax efter åtta, första i nya huset och förhoppningsvis långt ifrån den sista. Det blev ostbågsrullade räkbakelser till förrätt (jag som hade tänkt att fota dom men det kom jag inte ihåg förrän de var uppätna), varmrätten blev inbakt oxfilé med italienska örter, soltorkade tomater och mozarella och till efterrätt en pannacotta med limemarinerade hallon. MMMMmmmm, det var gott det...


//Jenny

3 kommentarer:

  1. Gott nytt år önskar Vimsingen

    SvaraRadera
  2. Själv slapp jag nattpasset nu då jag bytt arbete mn jag jobbade på nyårsaftons fm. Firade sen i god anda och fick sovmorgon nu imorse.

    Gott nytt år önskar Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan!

    Hur går det i huset? Trivs ni?

    /Mia

    SvaraRadera