onsdag 11 mars 2009

Bredband2

Njaä, inte att rekommendera. Efter otaliga mail och telefonsamtal fick vi äntligen vår IP-telefonidosa hemskickad igår. Efter 4,5 månader... De måste ha världshistoriens sämst fungerande kundtjänst!

Efter trettio minuter i telefonkö (med mobilen, inte så kul) kan man lika gärna bara bli bortkopplad och när man väl lyckas komma fram så har personen i andra änden inga befogenheter alls, exempelvis skicka länkar så man kan installera programvara för att ringa via datorn. De skryter med 24 timmars kundtjänst men i praktiken verkar det inte gå att få hjälp på kvällar och helger och vara omöjligt att komma fram på dagtid. 3 gånger har vi blivit lovade att telefonidosan ska läggas på posten samma dag. Ett mail jag skickade i mitten av november besvarades några dagar före jul med en ursäkt och frågan om vi fått hem dosan. När jag omgående svarade hände det ändå ingenting. Nä, det här är uselt Bredband2!

Nåja, vi har ialla fall hemtelefonen inkopplad så ni som har jul/flyttkorten kvar kan väl testa ringa hit :-)

fotnot:/senast jag ringde, dvs i torsdags, tog det faktiskt bara en signal att komma fram. Killen på andra sidan lovade skicka dosan kostnadsfritt med en gång och den här gången hände det ju något. Ungefär som att köpa en trisslott antar jag, man ska väl ha tur nån gång...

1 kommentar:

  1. Nää, åh vad trist. Vi har ju haft strul med Telia så jag känner igen mig i det dryga med ringa & ringa och sen inte kunna få hjälpen pga att kompetensen ej fanns på plats. Alla har sagt olika också, vilket är mycket irriterande... :(

    Hoppas det fixar sig för er!

    Kram Mia

    SvaraRadera