måndag 17 augusti 2009

Och så tog orken slut...

Idag är vi tillbaka i vardagen igen. Simon har gjort sin första dag på dagis efter ett tio veckor långt sommarlov och Staffan är tillbaka i jobb efter sju(!) veckors "semester". Själv har jag jobbat i fem veckor redan men eftersom jag inte jobbar heltid måste jag erkänna att det känns som jag varit mest hemma jag också :-)

Att summera sommarens aktiviteter blir rätt enkelt, garagebygge, garagebygge och garagebygge... Ett endaste litet besök till stugan som vi bott i de senaste somrarna och några få besök på badplatser, thats it. Tur att lilla S har haft så roligt hemma med alla nya kompisar, annars hade man haft riktigt dåligt samvete.

Igår drog vi iväg till Paradisbadet i Ö-vik för att göra något roligt sista dagen på ledigheten. Vi hade jättekul hela familjen så ett besök där kan vi rekommendera!

Vi är nästan i mål med det yttre men det är fortfarande en del kvar att göra innan vi kan "ge oss" för i år. Takpannorna har vi lyckats få upp men eftersom vi samtidigt monterat snörasskydd har vi tvingats lämna den sista 1,5 metern av taket då bygghandeln inte hade nog många hemma (förargligt med så lite kvar, saknade bara två fästen!) Det känns som all energi vi lagt på garagebygget tagit ut sin rätt, vi är rejält less just nu. Får nog ta en semestervecka i höst bara för att känna av hur det känns att vara ledig.

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar